Obchodné podmienky

Obchodné podmienky môžete tiež stiahnuť v PDF tu


Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.cafemontana.cz. Podmienky bližšie uprešňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.

Definície 

Tieto obchodné podmienky sú určené výhradne pre internetový predaj tovaru spotrebiteľom. 

Kupujúci: 

Kupujúcim sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie spotrebiteľ, ktorým je človek, ktorý na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti ani v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej len „kupujúci"). 

Predávajúci: 

Predávajúcim sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy jedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej len „predávajúci"). 

OZ:

Zákon č. 89/2012 Sb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ")

Kontaktné údaje 

Názov e-shopu: www.cafemontana.cz

Prevádzkovateľ: CAFÉ MONTANA, s.r.o. 

Sídlo: Piletická 486, Věkoše, 503 41, Hradec Králové  

IČ: 05942551 

DIČ: CZ05942551 

Zapísaná v obchodnom registri vedenom u Krajského súdu v Hradci Králové, sp. zn.  C 39221  

Telefón: +420 777 744 653 

Email: info@cafemontana.cz 

ID DS: hzbfp47 

Kontaktná adresa: Piletická 486, 503 41, Hradec Králové 

Prevádzkové hodiny: PO – PIA  8:00 – 15:00 hod.

Predávajúci sa zaväzuje na písomnú alebo elektronickú korešpondenciu zo strany kupujúceho reagovať neodkladne, najneskôr v lehote dvoch pracovných dní.

Kódex správania: Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcim viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1820 odst. 1 písm. n) Občianskeho zákonníka.                                 

Popredajný servis: Popredajný servis predávajúci kupujúcim neposkytuje.

Informácie

Informácie o nakupovanom tovare sú dostupné pri každom jednotlivom tovare. Informácie o tovare a cene uvádzané predávajúcim sú záväzné s výnimkou zjavnej chyby. Ceny sú prezentované vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie tovaru. 

Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku sa nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradí kupujúci za používanie týchto prostriedkov. 

Informácie o spôsoboch platby prijímaných predávajúcim sú uvedené TU. Predávajúci nevyžaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, okrem príplatku za platbu na dobierku. 

Prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou nie je prijatím ponuky. 

Potvrdenie obsahu zmluvy uzatvorenej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dojednaného obsahu zmluvy, nemá právne účinky. 

Prevzatie nevyžiadaného plnenia zo strany kupujúceho neznamená prijatie ponuky. 

Ak predávajúci poskytuje prístup k hodnoteniu predávaného tovaru vykonaného inými kupujúcimi, potom zabezpečuje a kontroluje autenticitu takých recenzií tým, že prepája hodnotenie kupujúcich s konkrétnymi objednávkami, čím je schopný overiť a preukázať, že recenzia pochádza od reálneho kupujúceho. O konkrétnom spôsobe overovania recenzií bude predávajúci informovať kupujúceho na svojich stránkach e-shopu. 

Fotografie uvedené na stránkach obchodu zodpovedajú predávanému tovaru.

Objednávanie a doručovanie tovaru 

Kúpnu zmluvu medzi kupujúcim a predávajúcim je možné uzatvoriť len v českom jazyku. 

Pre uzatvorenie zmluvy je potrebné, aby kupujúci na e-shope predávajúceho vytvoril objednávku. Tú je možné vytvoriť nasledujúcim spôsobom:  

Po výbere tovaru na e-shope predávajúceho, kde sú uvedené zákonné informácie o nakupovanom tovare, označí kupujúci príslušný tovar, o ktorý má záujem, tlačidlom „Pridať do košíka"). Informácie o cene tovaru, cene a spôsobe dopravy a spôsobe platby budú uvedené v procese tvorby objednávky, kde si bude kupujúci voliť spôsob a cenu dopravy a spôsob platby. Celková cena bude uvedená v zhrnutí pred odoslaním objednávky podľa zvoleného tovaru, spôsobu jeho doručenia a platby.  

Kupujúci v procese objednávky uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje.  

Objednávku je možné do okamihu jej dokončenia meniť, dopĺňať a kontrolovať. Po vykonaní kontroly, potvrdení oboznámenia sa a súhlasu s týmito obchodnými podmienkami je možné prostredníctvom stlačenia tlačidla „Objednať s povinnosťou platby" objednávku dokončiť. 

Kupujúci sa dokončením objednávky prostredníctvom záväzného potvrdenia objednávky tovaru výslovne zaväzuje k zaplateniu tovaru. 

Objednávku predávajúci potvrdí kupujúcemu prostredníctvom e-mailu v čo najkratšej dobe potom, ako bude predávajúcemu doručená. Prílohou tohto potvrdenia objednávky bude zhrnutie objednávky a tieto obchodné podmienky v znení účinnom ku dňu objednávky, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.  

Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uzatvorenej zmluve v textovej podobe v primeranej dobe po jej uzatvorení, najneskôr však v okamihu dodania tovaru.  

Je-li to potrebné s ohľadom na povahu predávaného tovaru, spôsob a dobu jeho užívania, je predávajúci povinný zabezpečiť, aby tieto informácie boli obsiahnuté v priloženom písomnom návode a aby boli zrozumiteľné. V takom prípade predávajúci poskytne kupujúcemu návod k tovaru na trvalnom nosiči dát. Návod v listinnej podobe poskytne predávajúci kupujúcemu, ak o to kupujúci požiada a nie je to s ohľadom na okolnosti alebo spôsob uzatvorenia zmluvy či vlastnosti predávaného tovaru neprimerané.  

Predávajúci odošle kupujúcemu kompletný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 5 dní od potvrdenia objednávky, a to tak, aby tovar dodal kupujúcemu najneskôr do 30 dní, ak pri jednotlivom tovare neuvádzajú inú lehotu na dodanie. Je-li pri tovare uvedené „skladom", predávajúci tovar odošle najneskôr do dvoch pracovných dní. V prípade platby vopred bude tovar odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.  

Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť. Kupujúcemu sa odporúča, aby si tovar pri prevzatí čo najskôr prekontroloval. 

Doklady k tovaru, najmä daňový doklad, potvrdenie a certifikáty, odošle predávajúci kupujúcemu ihneď po prevzatí tovaru, najneskôr do dvoch dní od prevzatia tovaru kupujúcim. 

Cena a spôsob doručenia TU.

Nedodrží-li predávajúci lehotu pre dodanie alebo odoslanie tovaru, doručí kupujúcemu tovar zadarmo a poskytne mu zľavu z kúpnej ceny vo výške 10 %. Ostatné nároky kupujúceho tým nie sú dotknuté. 

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho po prevzatí a zaplatení celkovej ceny tovaru.  V prípade platby bankovým prevodom je celková cena zaplatená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu vykonania platby. 

Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu prevzatia tovaru.  V prípade neprevzatia tovaru kupujúcim, s výnimkou odmietnutia pri prevzatí z dôvodu zjavného poškodenia tovaru, nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu, keď mal možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho k prevzatiu nedošlo.  

Neprevezme-li kupujúci tovar v dohodnutej dobe porušením svojej povinnosti, je povinný predávajúcemu zaplatiť poplatok za uskladnenie za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, maximálne však 300 Kč, Predávajúci je oprávnený potom, ako kupujúceho preukazateľne e-mailom upozorní a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie, tovar vhodným spôsobom predať. Náklady na uskladnenie a náklady márneho dodania tovaru z dôvodu nedostatku súčinnosti na strane kupujúceho v nevyhnutne nutnej výške je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu započítať na výťažok predaja. 

V prípade, keď kupujúci neprevezme tovar, je predávajúci oprávnený pri opakovanom doručení tovaru na žiadosť kupujúceho požadovať náhradu nákladov s týmto opakovaným doručením a zároveň ak je zvolený spôsob úhrady pri prevzatí, alebo pri ďalšej objednávke učinenej kupujúcim na tomto e-shope, požadovať po takom kupujúcom platbu vopred.

Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy 

Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy akýmkoľvek jednoznačným prehlásením učineným voči predávajúcemu do 30 dní od prevzatia tovaru alebo posledného kusu tovaru (je-li v rámci jednej objednávky dodávaných viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne), položky alebo časti dodávky tovaru (je-li tovar z niekoľkých položiek alebo častí), alebo prvej dodávky pravidelne alebo opakovane dodávaného tovaru, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru či vykonania platby. Uvedená lehota je určená na to, aby sa kupujúci v primeranom rozsahu oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. 

Kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj kedykoľvek pred dodaním tovaru. 

Odstúpenie od zmluvy kupujúci predávajúcemu zašle alebo predá v 30dňovej lehote. Kupujúci nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu či číslo zmluvy/predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru. 

Predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť sumu plne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od kupujúceho prijal. Ponúka-li predávajúci v rámci určitého spôsobu dodania tovaru niekoľko možností, je povinný kupujúcemu nahradiť najlacnejšiu z nich. V prípade, že bol kupujúcemu tovar dodaný predávajúcim zadarmo, potom kupujúci nemá nárok na náhradu poštovného.

Najneskôr v rovnakej lehote je kupujúci povinný predávajúcemu zaslať alebo predať zakúpený tovar, to neplatí, ak mu predávajúci ponúkol, že si tovar sám vyzdvihne. Tovar by mal byť vrátený predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Náklady vrátenia tovaru nesie kupujúci. 

Vracia-li kupujúci tovar osobne v prevádzke predávajúceho, vráti predávajúci vyššie uvedené platby do 7 dní od odstúpenia od zmluvy kupujúcemu. 

Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než obdrží tovar alebo než kupujúci preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. 

Dôjde-li pri vrátenom tovare k zníženiu hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty tovaru a započítať ho na vrácanú sumu. 

Výnimky:  

Kupujúci nemôže odstúpiť v prípadoch uvedených v ustanovení § 1837 OZ, právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť najmä pri zmluvách: 

  • na dodanie digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, potom, ako bolo začaté s plnením, v prípade plnenia za úplatu, ak začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie a kupujúci bol poučený, že tým právo na odstúpenie zaniká a predávajúci mu poskytol potvrdenie podľa zákona;
  • o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté, v prípade plnenia za úplatu, len ak začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie a podnikateľ pred uzatvorením zmluvy poučil kupujúceho, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy;
  • na dodávku služieb alebo tovaru, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho a k čomu môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;
  • na dodávku alkoholických nápojov, ktorých cena bola dojednaná v čase uzatvorenia zmluvy s tým, že dodanie je možné uskutočniť až po uplynutí 30 dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výchyliek trhu nezávisle od vôle predávajúceho;
  • na dodávku tovaru vyrobeného podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám;
  • na dodávku tovaru, ktorý podlieha rýchlej zkaze alebo tovaru s krátkou dobou spotreby;
  • na dodávku tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
  • na dodávku tovaru v zapečatenom obale, ktoré z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických důvodov nie je vhodné vrátiť potom, ako ho kupujúci porušil;
  • na dodávku zvukových či obrazových nahrávok alebo počítačových programov v zapečatenom obale, ak ho kupujúci porušil;
  • na dodávku novín, časopisov alebo periodík s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie

Vzor formulára pre odstúpenie od zmluvy je dostupný TU.

Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak nie je objektívne schopný z dôvodov na strane tretích osôb dodať kupujúcemu tovar v lehote primeranej okolnostiam a/alebo ak vyjde najavo, že kupujúci porušil už skôr uzatvorenú zmluvu s predávajúcim. 

Predávajúci zároveň kupujúceho upozorňuje, že zmluva nie je uzatvorená, ak sú tu oprávnené pochybnosti o skutočnej identite kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb v uvádzaných informáciách o tovare alebo cene. 

Je-li spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že dôjde-li k odstúpeniu od kúpnej zmluvy v rámci tohto bodu obchodných podmienok kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu aj poskytnutý darček.

Práva a povinnosti z vadného plnenia 

Akosť pri prevzatí 

Ak má tovar pri prevzatí nedostatky (napr. nezodpovedá dojednanému popisu, druhu, množstvu, akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dojednaným vlastnostiam, nie je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, nie je dodaný s dojednaným príslušenstvom, pokynmi na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu; nie je vhodný na obvyklý alebo dojednaný účel, nezodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu množstvom, akosťou, životnosťou, funkčnosťou, kompatibilitou a bezpečnosťou, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať a to aj s ohľadom na verejné vyhlásenia učinené predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením; nie je kompletný, t.j. nie je dodaný s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž či iných pokynov, ktoré mohol kupujúci rozumne očakávať alebo inými zákonnými, zmluvnými alebo aj predzmluvnými parametrami), jedná sa o vady tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá. 

Zodpovednosť za vady tovaru uvedené v § 2161 odst. 2 OZ sa nepoužije, ak predávajúci kupujúceho pred uzatvorením zmluvy zvlášť upozornil, že sa niektorá vlastnosť veci líši a kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil. 

Kupujúci môže u predávajúceho vytknúť vadu najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru a uplatniť nárok na bezplatné odstránenie vady podľa svojej požiadavky buď opravou, alebo dodaním novej veci bez vád, ledaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerne nákladný; to sa posudzuje najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady a či môže byť druhým spôsobom odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho. 

Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť (opravou, alebo dodaním novej veci), je-li to nemožné alebo neprimerne nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady. V takom prípade, ak kupujúci vadu vytkol oprávnene, má kupujúci právo požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo ak vada nie je nevýznamná, právo od zmluvy odstúpiť. 

Pri kúpe použitej veci môže predávajúci skrátiť lehotu na uplatnenie práva z vadného plnenia až na jeden rok od prevzatia. 

Počas jedného roku od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada tovaru existovala už pri prevzatí tovaru, ledaže to povaha veci alebo vady vylučuje. Táto doba nebehá po dobu, po ktorú kupujúci nemôže vec užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene. 

Práva z vadného plnenia kupujúcemu nenáležia, ak vadu sám spôsobil. Vadou veci nie je opotrebenie veci jej obvyklým užívaním. 

Pri predávanom použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady tovaru zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebenia.  

Predávajúci zodpovedá za vady v čase použiteľnosti uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v pripojenom návode.  

Predávajúci zodpovedá kupujúcemu tiež za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorá bola podľa zmluvy vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť. To platí aj v prípade, že bola montáž alebo inštalácia vykonaná kupujúcim a vada nastala v dôsledku nedostatku v návode, ktorý k nej poskytol predávajúci alebo poskytovateľ digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ide-li o vec s digitálnymi vlastnosťami. 

Je-li predmetom kúpy vec s digitálnymi vlastnosťami, predávajúci zabezpečí, že budú kupujúcemu poskytované dojedané aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a zároveň, že vedľa dojednaných aktualizácií budú kupujúcemu poskytované aktualizácie, ktoré su nevyhnutné, aby si vec po prevzatí uchovala vlastnosti podľa § 2161 OZ (akosť pri prevzatí), a bude na ich dostupnosť upozornený po dobu dvoch rokov, majú-li byť podľa zmluvy digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytované sústavne po určitý čas, a je-li dojedané poskytovanie po dobu dlhšiu dvoch rokov, po celú túto dobu, a/alebo po dobu, po ktorú to kupujúci môže rozumne očakávať, majú-li byť podľa zmluvy digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytnuté jednorazovo. 

To neplatí, ak predávajúci kupujúceho pred uzatvorením zmluvy zvlášť upozornil, že aktualizácie poskytované nebudú a kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil. 

Nevykonal-li kupujúci aktualizáciu v primeranej dobe, nemá práva z vady, ktorá vznikla len v dôsledku nevykonanej aktualizácie. To neplatí v prípade, že kupujúci nebol upozornený na aktualizáciu alebo na dôsledky jej nevykonania alebo aktualizáciu nevykonal či ju vykonal nesprávne v dôsledku nedostatku v návode. 

Majú-li byť podľa zmluvy digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytované sústavne po určitý čas a prejaví-li sa alebo vyskytne-li sa vada v tejto dobe, potom sa má za to, že sú digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytované vadne. 

Prejaví-li sa vada opakovane alebo je-li vada podstatná, môže kupujúci uplatniť právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, je-li vada veci nevýznamná. Ďalšie dôvody na uplatnenie práva na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy sú uvedené v bode 6 Vybavenie reklamácie. 

Predávajúci sa zaväzuje poskytnúť kupujúcemu nad rámec zodpovednosti za vady pri prevzatí tovaru rovnako aj zmluvenú záruku v dĺžke v trvaní najmenej 24 mesiacov. 

V prípade zmluvnej záruky predávajúci vydá kupujúcemu najneskôr pri prevzatí tovaru potvrdenie o záruke za akosť (záručný list) v textovej podobe podľa § 2174a OZ. 

Zaručí-li sa predávajúci, že si vec po určitý čas pri obvyklom použití uchová svoje funkcie a výkonnosť, platí, že má kupujúci zo záruky aspoň právo na dodanie novej veci bez vád alebo na opravu veci. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale veci.

Vybavenie reklamácie 

Kupujúci by mal uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určenej na opravu bez zbytočného
odkladu od zistenia nedostatku. Kupujúci uvedie pri uplatnení reklamácie svoje kontaktné údaje, opis
závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.
Formulár na stiahnutie TU.
V prípade, že má predávajúci prevádzku, potom zabezpečí v prevádzke po celú prevádzkovú dobu prítomnosť
pracovníka povereného vybavovaním reklamácií.
Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie
beží od okamihu uplatnenia (oznámenia) reklamácie. Kupujúci odovzdä či doručí tovar predávajúcemu alebo
do miesta určeného na opravu súčasne alebo následne po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť pri
preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, mal by byť čistý a kompletný.
Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy
kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a
kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa
vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
Predávajúci odstráni vadu v primeranej dobe po jej vytknúni tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil
značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý kupujúci vec kúpil.
Reklamáciu, vrátane odstránenia vady, predávajúci vybaví a kupujúceho informuje o vybavení reklamácie na
uvedené kontaktné údaje najneskôr do 14 dní od jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne
nedohodnú na dlhšej lehote. V prípade, že predávajúci reklamáciu v uvedenej lehote nevybaví vrátane
vyrozumenia kupujúceho o vybavení reklamácie, má kupujúci po uplynutí tejto lehoty právo odstúpiť od
zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
Je-li predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu, vrátane digitálneho obsahu dodaného na
hmotnom nosiči, alebo služby digitálneho obsahu, musí byť reklamácia vybavená v primeranej dobe
s prihliadnutím na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a na účel, na ktorý ich
kupujúci požadoval.
Odmietne-li predávajúci odstrániť vadu veci a/alebo ju neodstráni podľa § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/alebo je
z vyhlásenia predávajúceho či okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo
bez značných ťažkostí pre kupujúceho, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť
od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, je-li vada veci nevýznamná; má sa za to, že
vada nie je nevýznamná.
Doba na uplatnenie práva z vadného plnenia sa predlžuje o dobu, po ktorú nemohol kupujúci v prípade
oprávnenej reklamácie tovar užívať.
Pri oprávnenej reklamácii náleží kupujúcemu náhrada účelne vynaložených nákladov.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o
vykonaní opravy, a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto
povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.

Ochrana osobných údajov 

Správcom osobných údajov poskytnutých na účely plnenia predmetu zmluvy je predávajúci. 

Identifikačné a kontaktné údaje správcu 

Spoločnosť: CAFÉ MONTANA, s.r.o.
Sídlo: Piletická 486, Hradec Králové 50341
IČ: 05942551
DIČ: CZ9401313482
Telefón: +420777744653
E-mail: info@cafemontana.cz
Kontaktná adresa: Piletická 486, 503 41 Hradec Králové

Účel spracovania, rozsah osobných údajov a právny základ pre spracovanie 

Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, jej následné plnenie (spracovanie
objednávky, zabezpečenie vyskladnenia a doručenia tovaru) a prípadného riešenia práv z vadného plnenia
(reklamácií) správca spracuje a uchová v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ)
2016/679, všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (ďalej len GDPR), jeho osobné údaje v
nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo
Právnym základom pre spracovanie osobných údajov je v súlade s článkom 6 odst. 1 písm. b) GDPR
plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci.

Kategórie príjemcov/príjemci osobných údajov 

Správca sa zaväzuje osobné údaje kupujúceho neposkytovať iným subjektom než nasledujúcim
spracovateľom/správcom:
a) zmluvenému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolí vo formulári objednávky, na účely dodania tovaru.
Zoznam dopravcov TU. Údaje budú poskytnuté v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, adresa, email, telefónne číslo;
b) prevádzkovateľovi portálu Heureka.cz na účely generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s
nákupom v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je internetový obchod zapojený. Právnym
základom pre spracovanie je v tomto prípade v súlade s článkom 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávnený
záujem správcu, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u správcu. Zasielanie
dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 odst. 3
zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Sb.), a je vykonávané po každom
nákupe na internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu Heureka.cz je oprávnený predanú e-mailovú
adresu použiť výhradne na účely vygenerovanie a zaslanie dotazníka spokojnosti v zmysle
Podmienok programu Overené zákazníkmi dostupných TU. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v
rámci programu Overené zákazníkmi može kupujúci kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších
dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky nebude dotazník kupujúcemu
ďalej zasielaný.
c) prevádzkovateľovi portálu zbozi.cz, ktorým je Seznam.cz, a.s., na účely generovania a zasielania
dotazníkov spokojnosti s nákupom zo strany zákazníka. Právnym základom pre spracovanie je v tomto
prípade v súlade s článkom 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávnený záujem správcu, ktorý spočíva v
zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u správcu. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich,
ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 odst. 3 zákona o niektorých službách
informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Sb.), a je vykonávané po každom nákupe na internetovom
obchode. Prevádzkovateľ portálu zbozi.cz je oprávnený predanú e-mailovú adresu použiť výhradne na
účely vygenerovanie a zaslanie dotazníka spokojnosti v zmysle Podmienok dostupných TU. Proti
zasielaniu e-mailových dotazníkov môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov
pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky nebude dotazník kupujúcemu ďalej zasielaný.
d) vydavateľovi platobnej karty v prípade platby prostredníctvom platobnej karty, a to na účely možnej
výnímky TRA (Transaction Risk Analysis), ktorá umožňuje jednoduchší nákupný proces, a z titulu
oprávneného záujmu predávajúceho na spracovaní transakcie, pričom údaje môžu byť poskytnuté
v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, fakturačná adresa, dodacia adresa.

Doba uloženia 

Osobné údaje budú správcom uložené po dobu potrebnú na splnenie zmluvy (spracovanie objednávky,
vyskladnenie a doručenie tovaru) a ďalej po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) či po
dobu poskytnutej záruky zmluvnej.
Kupujúci berie na vedomie, že správca má podľa § 31 zákona o účtovníctve (č. 593/1991 Sb.), povinnosť
uschovať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov počínajúc koncom účtovného
obdobia, ktorého sa týkajú (to znamená, ak nakúpite tovar v priebehu roku 2023, musí byť faktúra
uchovaná do konca roku 2028). Správca má tiež povinnosť vyplývajúcu z § 47 zákona o správe daní a
poplatkov (č. 337/1992 Sb.) uchovať faktúru po dobu 3 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom
vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (to znamená, ak nakúpite tovar v priebehu roku
2023, musí byť faktúra na účely daňového konania uchovaná do konca roku 2026). Faktúra obsahuje
nasledujúce osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
V prípade, že je predávajúci platca DPH, potom kupujúci berie rovnako na vedomie, že správca má podľa § 35
zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Sb.) povinnosť uchovať daňové doklady po dobu 10 rokov
od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (to znamená, v prípade nákupu tovaru
v priebehu roku 2023, musí byť faktúra uchovaná do konca roku 2033). Daňový doklad obsahuje
nasledujúce osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.

Práva kupujúceho vo vzťahu k osobným údajom 

Kupujúci ďalej berie na vedomie, že podľa článkov 15 až 21 GDPR má právo:
a) na prístup k osobným údajom, ktoré sa skladá z práva získať od správcu potvrdenie, či osobné údaje,
ktoré sa ho týkajú, sú či nie sú spracovávané, a ak je tomu tak, má právo získať prístup k týmto
osobným údajom a k informáciám vymedzeným v článku 15 GDPR;
b) na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, ďalej s prihliadnutím na účely spracovania
má kupujúci právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia
podľa článku 16 GDPR;
c) na výmaz („právo byť zabudnutý"), ktoré spočíva v tom, že správca bez zbytočného odkladu
vymaže osobné údaje, ktoré sa kupujúceho týkajú, akonáhle už nebudú potrebné na účely plnenia
zmluvy, ak nie je daný iný zákonný dôvod pre ich ďalšie spracovanie;
d) na obmedzenie spracovania osobných údajov v prípadoch vymedzených článkom 18 GDPR;
e) na prenositeľnosť údajov podľa podmienok článku 20 GDPR;
f) vzniesť námietku proti spracovaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.
Správca poskytne kupujúcemu na žiadosť informácie o prijatých opatreniach v každom prípade najneskôr
do 15 dní od obdržania žiadosti.
Správca sa zaväzuje poskytnúť kupujúcemu v prípade, že využije svoje právo na prístup k osobným
údajom, bezplatne okrem prvej kópie spracovávaných osobných údajov tiež bezplatnú druhú kópiu,
ak o ňu kupujúci požiada.
V prípade pochybností o spracovávaní osobných údajov má kupujúci právo sa obrátiť na Úrad pre
ochranu osobných údajov, ktorý je v tejto oblasti dozorovým orgánom, a podať k nemu sťažnosť.
Predávajúci umožní nákup bez registrácie, pričom údaje neregistrovaných kupujúcich budú vymazané po splnení účelu spracovania.

Riešenie sporov 

Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.
Kupujúci má podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Sb.) právo na mimosúdne riešenie
sporu zo spotrebiteľskej zmluvy. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je
Česká obchodná inšpekcia. Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkach www.coi.cz.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh kupujúceho, a to len v
prípade, že sa spor nepodarilo s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh možno podať najneskôr do 1 roku odo
dňa, kedy kupujúci uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát.
Kupujúci má právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej
na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujúci sa môže tiež obrátiť so žiadosťou o radu ohľadom svojich spotrebiteľských práv na dTest, o.p.s.
cez www.dtest.cz/poradna či na telefóne 299 149 009.
Predávajúci sa zaväzuje usilovať prednostne o mimosúdne riešenie sporov s kupujúcim, ak ich kupujúci
neodmieta. Mimosúdne urovnanie sporov možno vykonať tiež prostredníctvom služby VašeStížnosti.cz na
webovej stránke www.vasestiznosti.cz.
Tento postup nie je mediáciou podľa zákona o mediácii (č. 202/2012 Sb.) ani rozhodcovským konaním podľa
zákona o rozhodcovskom konaní a výkone rozhodcovských nálezov (č. 216/1994 Sb.) a jeho využitím nie je
dotknuté oprávnenie strán obrátiť sa so svojím nárokom na Českú obchodnú inšpekciu či na súd.
Po dobu trvania jednania o mimosúdnom urovnaní sporu nebeží ani nezačnú behať premlčacie a
prekluzívne lehoty podľa občianskeho zákonníka, dokiaľ jedna zo strán sporu výslovne neodmietne v
jednaní pokračovať.
Predávajúci sa zaväzuje v prípade súhlasu kupujúceho usilovať o naplnenie odporúčajúceho stanoviska
dTestu.
Dozor nad dodržiavaním povinnosti podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Sb.) vykonáva
Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz).
Vybavovanie sťažností kupujúcich zabezpečuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy
info@cafemontana.cz. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme na elektronickú adresu kupujúceho.

Ostatné 

Spätný odber elektrozariadení a iných výrobkov

V prípade, že predávajúci predáva tovar, ktorý podlieha spätnému odberu elektrozariadení a iných
výrobkov, potom platí nižšie uvedené:
Predávajúci zabezpečuje spätný odber elektrozariadení z domácností a oddelený zber elektroodpadu,
batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
Kupujúci je oprávnený odovzdať staré elektrozariadenie pri nákupe nového obdobného elektrozariadenia
alebo batérií či akumulátorov v prevádzke predávajúceho. Kupujúci je tiež oprávnený vrátiť
elektrozariadenie, elektroodpad či batérie alebo akumulátory v zberniach určených na zber uvedeného
odpadu v príslušnej obci.
Predávajúci ďalej zabezpečuje spätný odber elektrozariadení od domácností zadarmo priamo v domácnosti,
ak si kupujúci objedná tovar podobného typu a použitia. Spätný odber sa vzťahuje na
elektrozariadenia v počte zodpovedajúcom objednanému tovaru.
Elektrozariadenia, elektroodpad, batérie ani akumulátory nesmú byť odstraňované spolu so zmesovým
odpadom, ale musia byť odkládané na miestach na to určených, t.j. v zberných dvoroch alebo miestach
ich spätného odberu, napríklad na miestach uvedených vyššie. Uvedené zariadenia a odpady budú
ďalej využité na výrobu nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z týchto zariadení a odpadov môžu
poškodiť životné prostredie či ľudské zdravie.

Záverečné ustanovenia 

Ostatné tu neuvedené záležitosti sa riadia občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Sb.), zákonom o ochrane
spotrebiteľa (č. 634/1992 Sb.) a ďalšími právnymi predpismi, v znení neskorších právnych predpisov.

Zmluva a otázky súvisiace sa riadia českým právom.

Zmeny obchodných podmienok v inej ako obojstranne odsúhlasenej písomnej forme sú vylúčené.
Kúpna zmluva vrátane podmienok je predávajúcim archivovaná v elektronickej podobe bez možnosti
prístupu kupujúceho. Napriek tomu všetky písomnosti, pri ktorých je zákonom vyžadovaná textová podoba,
obdrží kupujúci e-mailom, kedy bude mať zabezpečený trvalý prístup k nezmenených písomnostiam.
Odporúčame tieto písomnosti, najmä objednávku a obchodné podmienky uložiť na neskoršie použitie.

Tieto obchodné podmienky sú účinné od 02.10.2024.

Tieto obchodné podmienky boli vypracované dTest, o.p.s. Predávajúci ich prevzatím dobrovoľne
vstúpil do systému „zvyšovania kvality obchodných podmienok", ktorého cieľom je sprehľadnenie a
zjednodušenie obchodných podmienok, zlepšenie vzťahu medzi spotrebiteľom a podnikateľom a
jasná záruka obchodných podmienok pre kupujúceho - spotrebiteľa. Udelená značka dTest
obchodné podmienky má platnosť od 02.10.2024 do 01.10.2025. V prípade dotazov k týmto
obchodným podmienkam či pri nespokojnosti s jednaním prevádzkovateľa nás môžete
kontaktovať telefonicky na poradenskej linke dTest: 299 149 009, elektronicky vložením dotazu
na www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna alebo písomne na adrese: dTest, o.p.s., Černomořská
419/10, 101 00 Praha 10.